Keski-Suomen lihastautiyhdistys ry

Yhdessä
Lintutornissa
Nojapyöräilyä

Olemmeko juuri sinua varten?

Meille on tärkeää kohdata lihastautia sairastava vertaisemme ja heidän perheensä. Haluamme osallistua sekä vaikuttaa lähiympäristön ja lähellä toimivien yhteisöjen toimintaan ja palveluihin niinkuin kuka tahansa haluaisi. Tarvitsemme rinnallemme kumppaneita vertaisia, ystäviä ja tukijoita, joille luottamus, avoimmuus, rehti toiminta ja aloitteisuus sekä lähimmäisyys ovat jakamisen arvoista.

Tämä siksi, että olisimme jäsentemme yhdysside, virkistyisimme, kutsuisimme lihastaudin kanssa osallisia vertaistuen piiriin ja kannattelisimme siinä ainakin hetkenmatkaa silloin, kun on aika, levittäisimme oikeaa ja asiallista tietoa sekä edistäisimme hyvinvointia ja tasavertaisuutta.

Teemme työtä vapaaehtoisina. Haasteemme on tavoittaa ihmiset Keski-Suomen alueella. Kutsumme ihmisiä kokoon ja kannustamme paikaliseen toimeliaisuuteen. Kotipesänämme pidämme Kansalaistoiminnankeskus Mataran tiloja Jyväskylässä

Olemme Lihastautiliitto ry:n jäsenjärjestö.Toimimme neurologisten ja muiden sote- ja yhteistyöjärjestöjen kanssa pyrkien ylittämään yhdistysrajoja paikallisten tapahtumien, toimintaryhmien ja verkostojen syntymiseksi. Verkotumme myös yritysten ja muiden yhteisöjen kanssa.

Lihastautiliiton järjestösuunnittelija on yhdistyksemme ja ennen kaikkea lihassairaan ja hänen perheensä tukena monissa elämänvaiheissa auttaen, neuvoen ja opastaen haastavien tilanteiden keskellä.

Tutustu Lihastautiliiton asiantuntijapalveluihin, jos haluat tietää kuntoutuksesta ja sopeutumisvalmennuksesta, sosiaaliturvasta ja tukitoimista, oikeudellisista ja edunvalvontaa koskevista asioista, työelämän ja koulutuksen sekä koulunkäynnin kysymyksistä tai diagnoosista ja puhelinlääkäri-neuvonnasta

Lihastaudit

Hermokudos

Lihastaudeissa on kyse hermoston ja lihasten toiminnan tai yhteistyön häiriöistä, jotka voivat olla joko lihassolujen tai liike-/ääreishermosolujen tai hermolihasliitoksen toiminnassa.

Lihastaudit ovat yksilöllisiä. Osalla oireet ovat vakavia, toisilla hitaasti eteneviä ja joillakin tuskin havaittavia. Lihaksiin liittyvät ongelmat ovat kuitenkin toimintakykyä ja elämää hankaloittavia. Seurauksena voi olla huomattava käytännön tukitoimien tarve monilla elämänalueilla.

Vaikka jokapäiväisen elämän toiminnoissa, opiskelussa ja työelämässä sekä yleensä kaikenlaisessa osallistumisessa tarvitsikin tukea, lihassairaat niinkuin muutkin ihmiset haluavat kuitenkin onnistua ja selvitä haasteista niin omatoimisina kuin kulloinkin on mahdollista.

Katso lisää

KSLTY

Keski-Suomen lihastautiyhdistys ry

Viitalantie10
40370 Kuusa

yhdistys[at]kslty.fi

Varapuheenjohtaja
Kirsi Nieminen
kirsinet[at]gmail.com

Yhdistysrekisteri: 142.262
Y-tunnus: 2587032-8

Liity varsinaiseksi tai kannattajajäseneksi!

Täytä hakemus tästä

Henkilöjäsenmaksu 20 € / 2020

Perhejäsenmaksu 35 € / 2020

Yhteisöjäsenmaksu 75 € / 2020

Keski-Suomen osuuspankki
IBAN FI93 5290 0240 1385 92
BIC OKOYFIHH

Jäsenasiat
Tommi Rantanen
Hietasyrjäntie 356, 41370 Kuusa
yhdistys[at]kslty.fi

PDF-tiedostoSaannot.pdf (136 kB)
Yhdistyksen säännöt
PDF-tiedostoTietosuojaseloste-jasenrekisteri-kslty2018(01).pdf (214 kB)
Tietosuojaseloste - jäsenrekisteri (päivitetty 25.5.2018)
PDF-tiedostoJasentietolomake.pdf (36 kB)
Tulosta - täytä - lähetä
PDF-tiedostoJasenkirje(4)-kslty-20181031.pdf (200 kB)
Jäsenkirje 4/2018 (marraskuu)
PDF-tiedostoJasenkirje(3)-kslty-20180809.pdf (135 kB)
Jässenirje 3/2018 (elokuu)
PDF-tiedostoKirje_K-S lty_kesäkuu2018.pdf (402 kB)
Jäsenkirje 2/2018 (kesäkuu)
PDF-tiedostoJasenkirje(1)-kslty-20180301.pdf (437 kB)
Jäsenkirje 1/2018 (maaliskuu)
PDF-tiedostoJasenkirje(3)-kslty-syyskuu 2017.pdf (906 kB)
Jäsenkirje 3/2017 (syyskuu)

Aluetoiminta, Vaasan aluetoimisto
Järjestösuunnittelija                        Marjo Luomanen
Korsholmanpuistikko 44, 2 krs.
65100 Vaasa
marjo.luomanen[at]lihastautiliitto.fi