Ajankohtaista Lihastautiliitosta syksy 2020

16.9.2020

Hei lihastautiyhdistysten jäsenet!

Tästä sähköpostista löydät tietoa Lihastautiliiton ja yhteistyötahojemme syksyn tapahtumista ja ajankohtaisista kuulumisista.

Kaipaatko juttuseuraa – syksyn virtuaaliset keskusteluryhmät jatkuvat
Virtuaaliset keskusteluryhmät on tarkoitettu kaikenikäisille ja tapaamisissa keskustelua virittelevät Lihastautililiiton järjestösuunnittelijat. Keskusteluryhmään osallistutaan Teamsilla.
Juttuseuraa on tarjolla 24.9., 5.11., 19.11. ja 10.12. Viikonpäivä on aina torstai ja kellonaika on aina sama, klo 14-15. Lisätiedot ja ilmoittautuminen: www.lyyti.in/kaipaatko-juttuseuraa-syksy2020

Tietoa lihassairauksista –tilaisuus torstaina 22.10. klo 17-20 viidellä paikkakunnalla sekä verkon välityksellä
Tilaisuuden teemana on Covid19 (korona) ja lihassairaudetOhjelmassa kuullaan luennot neurologian erikoislääkäri Manu Jokelalta ja Lihastautiliiton sosiaaliturva-asiantuntija Katja Voltilta. Tilaisuus lähetetään Turusta. Lisäksi Kuopiossa, Tampereella, Joensuussa ja Lahdessa on yhteiskatselutilaisuudet. Tilaisuuteen voi osallistua myös verkon välityksellä kotikoneelta. Lisätiedot ja ilmoittautuminen 12.10. mennessä: www.lyyti.in/tietoa-lihassairauksista-2020

Ikäihmisten iltaluuri päivystää syksyllä kerran kuussa
Iltaluuri päivystää 14.10., 11.11. ja 9.12. Kellonaika on aina sama, klo 17.00–19.00. Iltaluuriin voit soittaa ja kertoa kuulumisistasi tai kysyä mieltä askarruttavista asioista. Iltaluuri vastaa numerossa 050 591 4244 ja linjan toisessa päässä juttukumppanina on Lihastautiliiton senioritoiminnasta vastaava järjestösuunnittelija Raija Similä.

Seniorimatka Tampereelle ja PiiPoohon Lempäälään 8.10. – 10.10.2020
Yli 60 -vuotiaille lihastautia sairastaville, heidän läheisille ja avustajille tarkoitettu kulttuuripainotteinen matka suuntautuu ensin Lempäälään PiiPoohonPiiPoo on vuonna 2006 perustettu esteettömän kulttuurin keskus. Piipoosta siirrytään Tampereelle jossa odottaa hotelliin majoittuminen, illallinen ja mahdollisuus teatteriin. Majoitus, teatteri ja matkat ovat omakustanteiset. Lihastautiliitto tarjoaa PiiPoo-päivän. Tarkat tiedot ja ohjeet järjestösuunnittelija Raija Similältä p. 050 591 4244 / raija.simila@lihastautiliitto.fi

Potkua yrittäjyyteen -webinaarisarja jatkuu
Viime keväälle suunnitellut vammaisten yrittäjäpäivät vaihtuivat webinaarisarjaan yrittäjyydestä elo-lokakuulle. Webinaarisarja on maksuton, ja voit katsoa jaksot myöhemminkin tallenteelta. Webinaarisarjaan ovat tervetulleita osallistumaan kaikki vammaiset yrittäjät tai yrittäjyyttä suunnittelevat. Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan: www.invalidiliitto.fi/ajankohtaista/potkua-yrittajyyteen-webinaarisarja

Lihastautiliitto uudistaa viestintää syksyn 2020 aikana
Liitossa otetaan syksyn aikana käyttöön uusia viestinnän työkaluja ja toimintatapoja. Haluamme kertoa entistä kattavammin ajankohtaisista lihastauteihin liittyvistä asioista, liiton kuulumisista ja kaikesta siitä missä ollaan mukana ja mitä on saavutettu. Toiveita tiedotettavista asioista voit lähettää sähköpostitse toiminnanjohtaja Sari Kuosmaselle: sari.kuosmanen@lihastautiliitto.fi
Samalla muistutamme, että pitämällä jäsentietosi ajan tasalla varmistat että sekä lihastautiyhdistyksen että liiton jäsentiedotus tavoittavat sinut. Yhteystietosi voit aina päivittää suoraan omaan lihastautiyhdistykseesi. Sieltä tiedot siirtyvät automaattisesti myös liittoon.

Ajankohtaiset tiedot liiton toiminnasta ja tapahtumista löydät liiton kotisivuilta Tapahtumakalenterista: https://lihastautiliitto.fi/mukaan-toimintaan/tapahtumat/ ja
Ajankohtaista –palstalta:
Henkilökunnan yhteystiedot löytyvät: