Kokemustoiminta 2021 - koulutusta Jyväskylässä

15.4.2021

Hei,

Kokemustoimintaverkosto järjestää kokemustoimija-koulutuksen Keski-Suomessa ensi syksynä. Alustava ajankohta on marras- joulukuu.

Koulutus tullaan järjestämään osittain verkkovälitteisesti.

Nyt etsin kokemustoiminnasta kiinnostuneita, jotka haluaisivat toimia kokemustoimijoina.

Mitä kokemustoimija tekee?

Kokemustoimijan tehtävä on ymmärryksen ja tiedon lisääminen eri alojen ammattilaisille ja opiskelijoille sekä suurelle yleisölle.

Kokemustoimija on Kokemustoimintaverkoston ja siihen kuuluvien järjestöjen kouluttama kokemustiedon jakaja. Kokemustoimijat ovat haastavan elämänkokemuksen omaavia, pitkäaikaissairaita, vammaisia henkilöitä tai heidän läheisiään, jotka välittävät kokemustietoa.

Kokemustoimija toimii pääasiassa suhteessa henkilöihin, joilla ei ole vastaavaa henkilökohtaista kokemusta haastavasta elämäntilanteesta, vammasta, sairaudesta tai niissä läheisenä olemisesta.

Kokemustoimijat voivat pitää luentoja, lyhyitä puheenvuoroja tai alustuksia. He voivat olla mukana erilaisissa koulutuksissa, keskusteluissa, työryhmissä, työpajoissa, kehittämisessä ja suunnittelussa. Kokemustoimijat tuovat asiakkaan/potilaan polkua jo läpikäyneen tai siinä läheisenä olleen näkökulmaa käsiteltävään asiaan.

Kokemustoimijalla on aina tehtäväänsä koulutus ja järjestön taustatuki.

Jos kiinnostuit asiasta, ota yhteyttä marjo.luomanen@lihastautiliitto.fi, p. 040 7549716.

Marjo

******************************